Målet med læringsforløbet er grundlæggende, med fundament i Byens Rums formål og eksistensberettigelse, at hjælpe til i skabelsen / genoprettelsen af en aktivt udøvende byudviklingsorganisation.
Vi skal forbedre Byens Rums evne til at forfølge sine mål. Vi skal som forandringsagenter hjælpe denne forandring på vej.
BR / Leavitt >
Byens Rum som organisation idag.
Brugerne er løst koblede til byudviklingen, til organisationens formål (et halvt års assimilation)
Brugerne er forskellige. Multikulturelle, studerende, kunstnere, iværksættere. Forskellige drømme og motiver, og beredskaber.
Organisationen kan siges at være skrøbelig og ny (megen fokus på "hvem er vi", hvordan samarbejder vi m.m.)
Brugerne er i gang med en inter/multi-kulturel læringsproces.
< ZNBY
ZONEN FOR NÆRMESTE BYUDVIKLING Inspireret af Vygotsky (ZNU)
Vigtigt, at skabe relevans for brugerne - transfer i egen hverdag ift. sine virksomheder.
Tryghed via gradvis assimilation - og vi skal være de hjælpende hænder.
PRAKSISFÆLLESSKABET Inspireret af Wenger
Praksisfællesskabet mellem de "gamle / garvede" og de "nye / grønne" Vi er alle brugere, Byens Rum er brugerdreven. Vi skal skabe et praksisfællesskab. Vi skal skabe en praksis.
What If? >
En kunstner, en eventmaker, en iværksætter, et par kreative nørder og en studiegruppe udviklede et fælles produkt, der forandrede Aalborg?
Synergien i forskellighederne.
Et konkret projekt / produkt, der vil blive skabt over tid. Gruppe 1 ville kunne facilitere processen, linket mellem kernen og periferien.